Anasayfa Tarihçe Merkez Yönetimi Çalışma Alanları Referanslar Projeler İletişim English

 

 

 

 

 

VİZYON:
Uluslararası Taşıt Güvenliği Mükemmelliyet Merkezi olmak.

MİSYON:
Global Otomotiv Sektörünün "kazalarda sıfır ölüm" hedefine ulaşabilmesi için taşıt güvenliği testleri yapmak ve AR-GE hizmeti sunmak.

AMAÇLAR:

  • Test sistemi ile tip onayı testleri yapmak. (regülasyon ve direktiflere göre test yapmak)
  • Otomotiv Ana ve Yan Sanayi'nin AR-GE çalışmalarında test ve mühendislik hizmetleri sunmak.
  • Akademik çalışmalar (lisansüstü tez çalışmaları, yurtiçi ve yurtdışı destekli araştırmalar vb.) yapmak.

HEDEFLER:

  • Türkiye'deki Otomotiv sektöründeki paydaşlar (OSD, TAYSAD, UİB, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, DPT, TSE, Otomotiv Ana ve Yan Sanayi üreticileri, vb.) ile işbirliğiyle vizyon doğrultusunda misyonda belirtilen görevleri yerine getirmek.
  • Uluslararası kuruluşlarla işbirliği yapmak.
  • Türkiye'nin yanı sıra dünya pazarına açılarak hizmet sunmak.

LABORATUVARDA GERÇEKLEŞTIRILEN TESTLERDEN BAZILARI:

  • Önden çarpışma benzetimi
  • Arkadan çarpışma benzetimi
  • Whiplash çarpışma benzetimi
  • Emniyet kemerleri ve hava yastığı geliştirme sistemi
  • Hava yastığı ateşleme sistemi
  • Emniyet kemeri ön germe ateşleme sistemi
  • Ambulans ve medikal cihazlar testleri
  • Araç dışında yaya güvenliği testleri
  • Araç içinde sürücü/yolcu güvenliği için testler
  • Statik emniyet kemeri ve koltuk ankraj testleri

TÜRKAK AKREDİTASYONU

ODTÜ-BİLTİR Merkezi Taşıt Güvenliği Birimi Hasarsız Çarpışma Test Laboratuvarı, TÜRKAK Türk Akreditasyon Kurumu tarafından yapılan denetim sonucunda TS EN ISO/IEC 17025:2010 Standardına göre ECE R 14, ECE R 16, 77/541/AT, ECE R 17, ECE R 80, 74/408/AT, ECE R 44, FMVSS 213, TS/EN 1789 direktif ve regülasyonları çerçevesinde uygulanan emniyet kemeri, emniyet kemeri bağlantıları ve tertibatı, taşıt koltukları, koltuk bağlantıları ve koltuk başlıkları, çocuk koltukları ve çocuk kısıtlama sistemleri, yol ambulansları ve cihazları için hasarsız çarpışma testlerini (dinamik testleri) içeren kapsamda 14 Kasım 2011 tarihi itibariyle akredite edilmiştir.

 

TEST ALTYAPISI

A. TEST SİSTEMLERİ


1- Çarpışma Benzetim Sistemi

IST Instron Hydropuls Hasarsız Kızaklı Test Sistemi

 

Catapult Ünitesi:

  • 2500 kN  İtki Kuvveti
  • 1700mm Kurs Boyu
  • 140.000 l/dak 4 Aşamalı Servovalf
  • Hidrolik Güç Kaynağı: 250 l/dak
  • Hidrolik  Güç Kaynağı: 280 bar (4000 psi) Basınç

Kızak ve Ray Sistemi:

  •  2500 kg Faydalı yük
  •  1800 x 4100 mm boyutlarında kızak(sled)
  •  90 g maksimum ivmelenme
  •  90 km/saat maksimum hız
  •  32m uzunluğunda ray sistemi

Yapılabilen Testler:

Laboratuvardaki test sistemi ile aşağıdaki standartlarda tanımlanan dinamik çarpışma testleri yapılabilecektir:

  •   EURO NCAP & US NCAP Önden ve Arkadan Çarpışma Testleri
  •   Otomobil & kamyon koltukları (ECE-R16, ECE-R17, 74/408/EC)
  •   Otobüs koltukları (ECE-R80)
  •   Emniyet kemer sistemleri (ECE-R16, 77/541/EC, 76/115/EC)
  •   Ambulans ve Medikal Cihazlar (EN 1789)
  •   Uçak koltukları (FAR/JAR 23, FAR/JAR 25 ve FAR/JAR 27)
  •   Tekerlekli sandalyeler (NEN 2746, ISO/SD 10542, ISO/CD 7146, DIN 75078-2)
  •   Çocuk emniyet kemer ve koltuk sistemleri (ECE-R44/03, FMVSS-213)

NOT: Çocuk Koltuğu testleri için ayrıca Devrilme Test Düzeneği de bulunmaktadır.

2. Statik Emniyet Kemeri Ankraj Test Sistemi

Teknik Özellikleri:

  • 5 koltuk aynı anda test edebilme
  • 10 adet piston (5 adet 15 kN, 5 adet 30kN)
  • 4 m yükseklik, 5m uzunluk, 3 m genişlik

Test İmkanları:

Statik Emniyet Kemeri Ankraj Test Sistemiyle aşağıda tanımlanan testler yapılabilecektir.

  • Statik Emniyet Kemeri ve Koltuk Ankraj Testleri (ECE R 14, 76/115/EC, FMVSS 210)

3. Linear Impactor Test Sistemleri

3.1. Vücut Bloğu, Bacak Formu Fırlatma Test Sistemi

Teknik Özellikleri:

  • 170 m/s2 maksimum ivmelenme
  • 45 km/h maxsimum hız
  • +/- 0.1 km/h hız hassasiyeti
  • +/- 0.1 km/h tekrarlanabilirlik
  • Hedefleme Hassasiyeti 5 mm
  • 50 kg maksimum fırlatılabilen kütle (25 km/saat hızla), 25 kg (45 km/saat hızla)

Yapılabilen Testler:

Vücut Bloğu-Bacak Formu Fırlatma Test Sistemiyle aşağıda tanımlanan testler yapılabilecektir.

  • Vücut Bloğu Testleri (ECE R12, FMVSS-203)
  • (Bacak Formları temin edildiğinde) Bacak Formu Testleri (EEVC WG17, 78-2009-EC)
  • EURO NCAP Yaya Güvenliği Testleri

3.2. Araç İçi Kafa Formu Fırlatma Test Sistemi

Teknik Özellikleri:

  • 120 m/s2 maksimum ivmelenme
  • 25 km/h maxsimum hız
  • +/- 0.1 km/h hız hassasiyeti
  • +/- 0.1 km/h tekrarlanabilirlik
  • Hedefleme Hassasiyeti 5mm
  • 4.6 kg maksimum fırlatılabilen kütle

Yapılabilen Testler:

Araç İçi Kafa Formu Fırlatma Test Sistemiyle aşağıda tanımlanan test yapılabilecektir.

  • Araç İçi Kafa Formu Fırlatma Testleri (FMVSS-201U)

3.3. Araç Dışı Kafa Formu Fırlatma Test Sistemi

Teknik Özellikleri:

  • 120 m/s2 maksimum ivmelenme
  • 45 km/h maxsimum hız
  • +/- 0.1 km/h hız hassasiyeti
  • +/- 0.1 km/h tekrarlanabilirlik
  • Hedefleme Hassasiyeti 5mm
  • 4.8 kg maksimum fırlatılabilen kütle

Yapılabilen Testler:

Araç Dışı Kafa Formu Fırlatma Test Sistemiyle aşağıda tanımlanan testler yapılabilecektir.

  • (İlgili Kafa Formları sipariş edilmiş olup, geldiğinde) Araç Dışı Kafa Formu Fırlatma Testleri (FMVSS-201)
  • EURO NCAP Yaya Güvenliği Testleri

 

B. TESTLERDE KULLANILAN EKİPMANLAR

1- Çarpışma Test Mankenleri:

4 adet Hibrid III %50 erkek manken (2 sensörlü-2 sensörsüz)
2 adet Hibrid III %95 erkek manken (1 sensörlü- 1 sensörsüz)
1 adet Hibrid III %5 bayan manken (sensörlü)
1 adet BioRID II manken
1 adet TNO-10 emniyet kemeri test mankeni
1 adet 9 aylık çocuk manken
1 adet 3 yaşında çocuk manken
1 adet 6 yaşında çocuk manken
1 adet 10 yaşında çocuk manken


Ayrıca test mankenlerinin sertifikasyonlarını yapmak üzere Manken Sertifikasyon Laboratuvarı bulunmaktadır.

 

2- Aydınlatma Sistemi:

K.H.Steuernagel

Toplam 12 lamba ile ortalama 150.000 lüks aydınlatma

3- Yüksek Hızlı Kameralar:

Weinberger

3 adet SPEEDCAM G2 Kamera:

  • 1536x1024  1000 kare/saniye
  • 1024x768  2000 kare/saniye

2 adet SPEEDCAM MiniVis Kamera:

  • 1280x1024  500 kare/saniye

4- Veri Toplama Sistemi:

Kayser Threde

3 adet 32 kanallı KT MiniDAU Advanced (Toplam 96 kanal):

  • 30 Hz-100 kHz veri alma aralığı

1 adet KT 3789R Kayıt Yapabilen Hava Yastığı Zamanlayıcısı

  •   8 bağımsız zamanlama kanalı

Laboratuvarda Gerçeklştirilen ve WEB Sayfasında Yayınlanmasına ilgili Kuruluşlarca İzin Verilen Bazı Testlerden Örnekler:

 

 

Anasayfa Tarihçe Merkez Yönetimi Çalışma Alanları Referanslar Projeler İletişim English

2011 © ODTÜ-BİLTİR Merkezi